Monday, December 7, 2009

projek cuti2... habiskan duet simpanan...

firstly my wira..
huhu....


BEFORE

AFTER



modah pasang xmahal.. sume skali RM250.00
skirt depan-putra lips=RM50.00
kiri kanan-GSR=RM50.00/each
spoiler belakang-GSR=RM100.00

second.. waja adek aku...
nih aku pown xtau nak wat camner..
just tengok mane yang kene...


BEFORE

AFTER

ni plak modal die tinggi sket..
skirt depan-Lancer Lips-RM120.00
skirt kiri kanan-RM 80.00/each
skirt blakang-RM 80.00
spoiler R3-RM50.00

MODAL2 KAT SINI SUME MODAL SKIRTING SAJE..
CAT BLOM LAGIK..
DWET XDA..
HAHAHA....

Thursday, November 12, 2009

Sedih Kisahnya...

Asri berasa lapar lalu dia pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari..Tiba2 dia ternampak kawan nya duduk minum seorang diri, keadaan nya agak bercelaru seperti tidak terurus... lalu dia pun menyapa kawannya itu...

Asri: Eh..Yunus... Kenapa ko ni...nampak sedih je..teruk keadaan ko..cam frust jer..putus cinta ke..cerita la aku nak dengar..mana tau aku boleh tolong.

Perlahan Yunus memandang...lalu menggeleng mengatakan bukan dia putus cinta..lalu dia mula cerita masalah yang menimpa nya..

Yunus: Bulan May lepas..mak aku meninggal..tinggalkan aku wang sebanyak RM10,000...

Asri: Aku ucapkan tahziah pada ko..sbar la ye...

Yunus: Bulan Jun yang lepas pulak...ayah aku pulak meninggal...dia wasiatkan aku wang sebanyak RM50,000...

Air mata Yunus mengalir ke pipi nya ..di kesat nya pelahan..Asri menenangkan sabahat nya itu..

Asri: Sungguh pilu..ibu bapa meninggal dalam masa yang singkat...patutla ko begini rupa...byk2 la berdoa semoga roh nya di cucuri rahmat...

Yunus: Bln lepas pulak...Mak cik sedara aku yang menjaga aku pula meninggal..die meninggalkan aku wang sebanyak RM15,000...

Lalu Yunus mula meraung ...ketakutan seketika Asri di buat nya...Yunus diam seketika dan menyambung cerita nya...

Yunus: Sekarang...takde sorang pun yang meninggal..Huawaaaaaaaaaaaaaaaa..

fight for ur right

setelah aku berusaha bersungguh maen gym..
bina otot..
makan telor banyak2...
joging tiap pagi ngan petang..
tumbuk pokok kelapa..
sepak pokok pinang..
akhirnya aku berjaya mendaftarkan diri..
untuk menyertai satu pertandingan..
pertandingan ni menggunakan kekuatan badan..
ketahanan mental dan fizikal..
kelajuan yg hebat...
kalu xde sume tu..
tolonglah jgn masuk pertandingan nih...
so,aku telah betrukar indentiti gak..
supaya xdikenal pasti oleh keluarga aku..
sebab kang mampuih aku kene pukul ngan diorang..
masuk pertandingan haram..

'LITTLE WARRIOR"



Sunday, November 8, 2009

dari petani kepada tokeh kedai makan..

setelah aku merancang perjalanan hidup aku..
aku telah berjaya keluar dari kepompong aku..
hahaha.... aku telah berkecimpung dengan bidang perniagaan pula..
modal mmg besar la..maklumlah..nak bukak kafe kan..
tapi alhamdulillah la.. kafe aku nih mmg ramai orang datang..
maklumlah kedai bagus kan..
makanan pown sedap..
so,ramai la pelanggan..xpernah putus kot..
sampai aku nak memasak pown xsempat..
aku jadik tokey ngan tukang masak..ade sorang pekerja...
awek aku la,,aku amek jadi pekerja aku.. tapi mmg best..
korang cubelah wat bende nih..
untung mmg kaw2 punyer... try ye...
jadik neigbour aku.... di CAFE WORLD!!!




Monday, November 2, 2009

kerjaya baru..

bile mengenangkan nasib diri yg lansung xwat pape..
aku dah tenampak sinar2 aku untuk berjaya dalam satu bidang..
bidang yg aku ceburi nih xperlukan modal je.. hanya dihujung jari saje..
dengan azam yg tinggi aku trus try wat bende nih..
makin lame aku ceburi,walaupon baru 2 hari..makin terasa syok lak..
aku mula memikirkan keuntungan.. gila ko,kalo keje x wat on time mmg rugi la..
habis modal gitu jer.. so,skang nih aku cube memajukan lagik bende nih..
support aku ye rakan2... marilah kite luangkan mase bersama.. untung woo..
di FARMVILLE..
di samping haiwan ternakan dan tumbuhan..


sebuk 2 mingggu..

tolong jgn kaco ye..
rabu & khamis minggu ni..

dengan
khamis & jumaat minggu depan..

sebuk 2 mingggu..

tolong jgn kaco ye..
rabu & khamis minggu ni..

dengan
khamis & jumaat minggu depan..

Saturday, October 31, 2009

gampang x??

1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.





2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.





3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungkin dituduh mencarut. Kalau tak percaya, cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.





4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka.
"Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"





5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' or 'babi cute' haram dimakan oleh orang Islam.





6. Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.





7. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.





8. Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.





9. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.





10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.





11. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok

pelat punyer hall

Two old friends - a Chinaman and a Malay were having a conversation recently ....

Apek:Lu potong zaka ada bagut ka?

Ali: Manyak bagus. Bila lu potong haa, lu punya barang manyak bersih loo...

Apek: err ... saya kawan ala cakap, potong zaka aaahh.... manyak ploblem..

Ali: Apa problem?

Apek: Manyak buang lui, lagi aah... dia punya performance tadak bagut... manyak cinang semputloh ...

Ali: Cehh... apek, lu apa cerita... saya suda lama potong. tada apa problem... bini saya manyak puas woo...

Apek: Lu mini puas sama itu potong zaka ka?

Ali: Ya laa. Bila lu potong aahh... lagi sedap main woo.. lu lagi lambat pancut..

Apek: err... lu punya 1.3 atau 1.5??

Ali: woi apek cakap baik2 sikit ha ... saya punya 6 inci laa..

Apek: Tiu nia ma... lu jangan main2 haa.... mana ada potong zaka 6 inci..

Ali: Cilaka apek ni.....nah tengok (opens his trousers).

Apek: Chee sin punya olang......gua tanya baik2 ... lu tunjuk lupunya lanchiau....

Ali: Abis... lu tada percaya..saya tunjuk la..

Apek: Saya tadak tanya sama lu punya lanchiau... Saya tanya lu pasal itu nasional car... potong zaka.. bolo punya olang..


Ali: Aiya... apek... lain kali lu sebut betul2 la....kasi susa saja.. Bukan potong zaka la..... Proton Saga........lah

Tuesday, October 20, 2009

sebuk datang lagi

ingatkn da week12 ngan week13 nih bleh la rehat2 sket.. tapi,mak aih makin berlambak lak keje.. dengan asaimen la..lab la.. apela..inilah.. aduyai.. nih dah nak kuar umah sewa.. nak kene cari umah baru.. tapi xcari2 lagik.. hahaha.. xterurus betol la.. ape lagik la yg bleh nak wat.. dok depan komputer..mkan roti... menaip blog.. sambil di kaco oleh panje.. hahahaha.. bodoi nye panje... so, ape tunggu lagik.. dah tau banyak keje kan.. gi la siapkan.. wahahahah... BODOI..

Saturday, October 3, 2009

penat jalan nampak..

dok gi bejalan sampai ke cheras..
sebab si yie nak jumpe awek die..
sampai kepagi..
dari kol 9 lebih samapi nak dekat kol 3 gak r..
mane xnye,dok daftar masek kelab..
pahtu bantai plak gi mengurut kaki ngan badan..
budak2 nih,awal2 bulan suke diorang..
aku pown gi le shoping..
dapat sluar 3 quater satu..
stokin 3 pasang...

harapan

aku sentiasa berdoa semoga keluarga aku sehat..
mama ngan ayah aku sehat...
adek bradek aku sehat..
ya allah..
bagilah kesihatan kepada mereka...

amin...

Thursday, September 17, 2009

huh!

kamu xrase.. kamu xtau camne rasenya..
dah kamu wat camtu... bleh kamu tanye kite marah ke??
nak marah xgune.. kamu dah wat pown..
kite diam je.. malas nak bising2...
kalo kite bising.. kite plak dimarah..
jadi.. kamu pham2 je la..
pandai2 la ye...
pasni dah xnak cakap pape lagik.
wat bende pikir sendiri.. ok!!

Sunday, September 13, 2009

bukak pose..tempat best!!


tempat best..
strategik..
cantik..
untuk buka pose..
dengan yg tersayang...
nabihah....

shoping!!then kfc for bukak pose..POKAI..






pokai..
pokai aku bulan nih...

bajet laju??



Gua cucuk je honda nih..
die ingat leh lari jauh..
keta gua skyline convert wira pown...
hahaha...

Sesi bergambar dengan Guitaris THE VOKS



Korang pikir senang ke nak salam ngan artis THE VOKS nih??
susah wo...

Tuesday, September 8, 2009

Rutin Ke???

bile pose je..
camni le bende yang jadik!!

-bile hari biasa-
bangun pagi.. mandi n then siap2 sume..
capai beg,trus gi kelas..
balik2 je,setelkan pe yg patut..
pahtu tido jap..
tepat kol 6ptg dah bangun dah..
al-maklum..gi bazar ramadhan..
pahtu bile malam...
wat keje,gayut2,tido nye mmg xde r..
sampai ke sahur,dok berborak..
maen game.. on9...

-time hari cuti-
mmg best.. sgt seronok..
jawabnye waktu siang mmg mase untuk tido..
dari subuh sampai ke tengah ari..
kalo bleh nak tido sampai ke malam..
tapi kadang2 xleh tido lame2..
sebab nak kene buka pose ngan yg tsyg..
balik je,trus membongkang la..

tapi yg bestnye bile pose nih..
dwet mmg save gile..
sehari blanje,siang rm3..
sahur pown rm3..
ala,koman2 pown xkkan lebih rm7 la..
kadang2,sahur makan pe yg ada..
dah jimat rm3..
tol x??
yg menyebabkan dwet kene blanje sket..
demi rokok je la..
hahahahahaha....

so,pesanan buat rakan2..
pose la..
kasik penuh..
umur dah lanjut..
ingat kat ALLAH...

Saturday, September 5, 2009

finally..

after kelas P.M..aku ngan bdak2 umah aku trus out from TTL tu..
huh,sejuk xsejuk sangat r..
kalo dok dalam tu lame2,mau beku gak otak aku nih..
atrus balik umah,cari baju le..
nak kuar beb...PI MANO PAKCIK????
kene lak kelas tadik abis awal..
so,mmg banyak mase r...
siap leh gi bazar lagik..
aku pe lagik,tibai la gi bli kueh tiaw plus mee..
save budget dol..baru 2inggit..
campur air,total baru 3inggit...
sehari blanje 3inggit..
kedekut btol aku..but,for my own good gak..
kang balnjo banyak2..jawabnye xjadik ape r...
sampai je umah,it's about 7.10pm kot..
trus aku capai tuala,gi mandi dulu...
dengan express dan superb setel aku mandi..
kuar2 je jamban tuh,dah azan..
pi amek kain plikat,trus mentedarah dulu..
NIKMAT..BUKA POSE!!!
pas makan,wat bende biasa r..
korang toksah tau r,sebab aku tau korang xcaye nye aku wat bende tuh..
sebab aku ni bajet jahat je..wahahahahaa..
siap2,trus trun bawah..
capai segala macam bende...
bleh lak,time borak2 tu aku gi sepak air dak hanis..
funckin damn shit idiot L!^*@^!*^@!^$#&!%...
time nak cepat jadik camni plak...
gi le lap dulu..aku tengok muke hanis dah seposen dah..
tengok air die meleleh je..
hahahaha......
masuk je keta,bak pelumba keta F! pencen..
aku laju je gi tempat tujuan..
akhirnya..Finally.....at the end!!!!
aku sampai gak..
JUMPE NABIHAH AKU!!!

Saturday, August 29, 2009

go.home.

balik.. meh2.balik umha..
sahur ngan family meh..
rugi la sape xbalik sahur ngan family nih..
hahahaha...
balik ngan my love ngan my sister..
bile la plak,nak bawak si bihah ni balik pose skali ngan aku...
hehehe..lame plak nak tunggu...
hahaha....

Friday, August 28, 2009

Puasa

selamat berpuasa la kepada semua umat islam.. bulan pose waktu skang dah rase cam xhappening dah.. xtau la nape.. dulu bulan pose,time2 skang dah cari mercun.. malam je,gi masjid.. pahtu orang ngah terawih, yang aku ni lak dok gi maen mercun kat luar.. skang ni, dah xde dah camtu.. asal malam je, sebuk kelas.. assignment.. terawih pown ntah kemana.. tapi alahmdulillah la,selagi ade mase lapang ,selagi tu dpt la bwat.. dulu time kecik2,mmg best gile puasa.. bangun sahur, makan mmg makan.. tapi mate lelap.. bangun2 je makanan dah siap.. skang ni,makan kene masak sendri,cari sendri.. dah dok jauh ngan mak ayah.. kene la berdikari.. bile bukak pose, mkan mesti meriah.. kat sini,makan satu aluk je.. kalo ekonomi ok,makan banyak la.. bile gawat cam skang.... paham2 jela.. sekadar isi perut je la.. hahahaha....

Friday, August 21, 2009

aksi panas vokalis the voks dan striker kucing hitam..


gambar hangat...
mat dan pais....

BOSAN2..XDE KEJA..



kepada sesiap yang berminat untuk mengenali
jejaka2 dia atas..
sila kontek kami die blog ini...
KOMEN SAHAJA YE...
"KEPUASAN ANDA ADALAH KEUTAMAAN KAMI"

Thursday, August 20, 2009

business management technique exhibition


huhu..setel sudah exhibition BMT..
punyelah malas nak membuat bende2 camni..
tengah2 nak dekat puasa la..
banyak bende nak bekejar..
meh3,bli produk kitorang..
namenya MULTI-PURPOSE PEN..
ade pen,ade pendrive...
harge murah..macam2 kaler ade..
kat atas ni prototype je..
yg sebenar xleh nak tunjuk2..
hahaha..
papepon,sape2 nak bli..
leh kontek kitorang..
03-5555-5555...
hahaa...

Friday, July 31, 2009

bila kita........

*

Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yang org tu kata
Tapi bila dia kata kita?
Hati kata takpe manusia tak sempurna
Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun tak pe
Tapi bila dia tunggu kita???dia marah2
Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu
Bila kita sayang orang tu
Kita tak tido pun tak pe layann dia yang tengah bosan,
Tapi bila kita bosan
Ada dia layan kita?
Hati kate tak pe dia busy kott
Biler kita sayang orang tu
Kita gaduh dengan dia, kita diam je
Tapi dia heboh 1 dunia
Hati kata tak pe, dia tension tuu
Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi dia gayut dengan orang lain
Bila jadi cam tu
Hati kata, tak pe, dia ada hal nak cakap dengan kawan dia
Bila kita sayang orang tu
Kita bercerita dengan dia,cerita dengan tunggul lagi baik
Tapi bila dia bercerita dengan kita
Kita dengar, semua kite ingat
Hati kata tak pe sayang katakan…
Bila kita sayang orang tu
Kita dengan dia lapar
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia
Hati kata, ala jagalah hati dia, kesian dia….

Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia bila dia bosan
Hati kata,bukan selalu pun..
Bila kita sayang orang tu
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap kuar dengan kawan2 dia,
Hati kata, ala tak pe,tak kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam
Bila kita sayang orang tu
Kita tak pernah pentingkan diri sndri
Tapi dia hipokrit tahap gaban
Hati kata tak pe, dia memang macam tu kena lah terima..
Bila kita sayang orang tu
Kita sayang nak tinggalkan dia selamanya
Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut,
Walaupun kita sakit,
dia kata kat kita,sakit biasa2 je,
jangan nak mengada-ngada
Hati kata,macammanalah dia bila kita tak ada,
mesti dia gembira.......

cahaya dan kala jengking

Tiga Cahaya Di Hari Kiamat
Di hari kiamat ada tiga cahaya yang berlainan :
* Cahaya yang pertama seperti bintang-bintang.
* Cahaya yang kedua seperti cahaya bulan.
* Cahaya yang ketiga seperti cahaya matahari.
Apabila ditanya cahaya apakah ini ? Lalu dijawab :
"Cahaya yang pertama ialah cahaya wajah-wajah manusia yang ketika di dunia, mereka akan meninggalkan pekerjaan dan terus bersuci dan mengambil air sembahyang apabila terdengar azan.
Yang kedua ialah cahaya wajah mereka yang mengambil air sembahyang sebelum azan.
Cahaya yang ketiga ialah cahaya mereka seperti matahari. Mereka di dunia sudah bersiap sedia di dalam masjid sebelum azan lagi."
Kala Jengking Neraka
Di hari kiamat akankeluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking.
Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat.Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi.Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?"
Huraisy pun menjawab,
"Aku mahu mencari limaorang.
Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang.
Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.
Kelima, orang yang suka minum arak."
Simpanlah baik2 amanat ini dan sebagai peringatan kita setiap hari.Sampaikan kepada sekelian muslimin/muslimat yang lain semoga menjadi pedoman hidup hingga keakhir hayat , Insya'Allah

(Beringat-ingat lar.... )

Sunday, July 26, 2009

kaya!!

Macam mana nak kaya???
persoalan yang selalu bermain dalam fikiran orang yang kurang berduit dan xberduit..

Bagi mereka yang berduit, bende tu xpenting lansung kan..

Hehehhee..biasalah..diorang dah banyak duit..

Bile diorang dah xde duit baru diorang tau camne perasaan bile xberduit..

Duit skang ni adalah satu bende yang penting dalam idup..

Kalo xde duit,maknenye kite susah nak idup..

Bukan xleh idup lansung tau..kite boleh je idup tanpa duit..

Nak tau carenya..hahahaha…senang jela..

Mintak le simpati kat orang2 yang nak bagi simpati kat korang…

Itupun kalo dapat…xpe,masih ramai lagik manusia kat muka bumi ni yang baek…

Ops,pembetulan..masih ade lagi,not masih ramai lagik…

Itupun kalo diorang nak simpati ngan korang r..

Kalo x, jawabnye makan pasir ngan tar la jawabnye..

Ramai orang cakap yang kite senang nak idup,walaupon xde duit..

Bak kate pepatah, ulat dalam batu pun leh idup..

Ini kan pulak manusia…

Bagi orang2 yang paham maksudnya,bende tu mmg betul..

Tapi bagi orang yang xpaham maksudnya,bende tu memang teramat bodoh untuk diorang..

Ulat dalam batu tu boleh idup sebab mmg makanan diorang, n the second reason is diorang berusaha gak nak makan batu tu..

Bagi kite manusia ni,kite kene la jugak berusaha untuk dapatkan duit untuk hidup..

Kalo xde dwet camne nak bli beras..

Laenla kalo kite ni tokey beras atau ade sawah padi sekangkang kera..

Boleh la jugak idup tanpa beli beras..hahahahaha…

Tapi orang skang ni dah banyak salah gunekan peribahasa ni..

Sebab tu lah,peribahasa ni jadik cam bodo sangat..

Sebab orang kite yang menyalah gunekan peribahasa ni..

Kalo diorang bercakap camtu dengan usaha takpe la jugak..

Ni diorang bercakap bende camtu tanpa usaha lansung…

Orang-orang skang pun bukan nak membantu ekonomi Negara…

Bile dah pandai sket je,diorang nak keja kat luar Negara…

Maklumlah,dwet Negara luar kan besar nilai die..

Majukan la Negara sendri oi…

Ape da,beli barangan buatan luar Negara gak…

Cube le support Malaysia sket..baru la Negara kite maju..

Ni lagi satu bende yang aku xpuas ati..

Kerajaan pun jadik salah satu factor nape Negara kite susah nak maju..

Semua berebut kuasa nak naek atas..

Sebab diorang naek atas,yang kat bawah kene tindas….

Aku bengang tol,nak jadik orang atas..

Tapi xtau camne nak hendel sume bende…

Name je dah bahagi2kan tugas..tapi hampeh…

Ekonomi jatuh gak,sebuk ngan makan rasuah..

Dah cube banteras,,tapi mase operasi siorang rilek kejap..

Dah lepas operasi diorang start balik..

Aduyai,kalo nak mintak dwet rakyat..bukan maen laju lagik..

Kalo kite mintak dwet diorang,azab nak mampos…

Ade yang banyak dwet tu,menderma pown xikhlas.

Sebab nak dapat name..

Senang dapat tender la kononnya…

Dirang ni bodoh ke ape,cube la piker, islam cakap camne care menderma..

Derma tu jangan la menunjuk2..xdapat pahala pown..

Nampak sangat diorang menderma bukan sebab allah..

Diorang menderma sebab nama..

Hmm…aku xtau ape nak jadik ngan dunia skang..

Ade pemerintah yang baek,tapi ditolak rakyat..

Pemerintah yang jahat lak disokong rakyat..

Sebabnya disogok ngan kekayaan..janji2 manis..

Sebab tu dwet skang ni sangat penting unutk manusia…

Korang pikirlah sendri..sebab korang pon ade akal kan..

Jadilah generasi yang bukan setakat bebas dadah,rasuah,maksiat dan laen2 bende jahat..

Tapi jadiklah generasi bebas dosa…

Chow~

job2

aku dapat interview keja..jadik technician komputer..
gaji die xde la besar sgt..
sebab aku apply pown dari SPA je..
amek gune sijil spm aku je..
hak3..ingatkn orang SPA xnak kasik keja..
skali die kasik btol2..
ayah aku suoh aku pegi je..
aku pon pegi je la..
tapi kalo dapat keje nanti camne ek..
hehe..tapi pape pown..
aku nak abiskan blajo dulu..
rilek2 ye brader..

Wednesday, July 15, 2009

gampang!

azmi a.k.a kecik a.k.a john a.k.a adeq..
gampang gile..
blog nak jiwang je...
hahahahahaha......

kembali

setelah lame meninggalkan mutiara gombak..
akhirnya aku kembali kesini..
hahahaha...
lame gile xtido atas tilam..
slalu tido atas katil je..
lame gile xtengok wardrobe biru..
slalu pakai almari je...
lame gile xrase kesejukan angin gombak...
salalu kene angin malim je..
lame gile xjumpe member2 kolej..
slalu tengok member2 melaka je..
hahaha...
ape2 pown..
perjuangan mesti diteruskan..
belajar tetap belajar...

Saturday, July 11, 2009

bosan.

bosan..perkataan bosan kuar bile aku xtau nak wat pe..
padahal banyak je keje kan..
hahaha..
tapi nak wat camne..keje yang banyak tu aku malas nak wat..
tapi jangan cop aku sebagai pemalas..
sebab bukan niatku jadik begini..
ramai orang yang slalu bosan...
bosan tu orang cakap mmg dah sebati la ngan diri manusia..
xde orang la rasenya yang xpenah bosan..
orang gila pown kadang2 tau ape tu bosan..
banyak jenis bosan..
sampai aku pown xtau macam mane nak cakap..
ade oraang bosan ngan becinta..
tapi bukan bosan untuk menyinta..
bosan dengan orang yang dicintainya..
hahahaha...
kebanyakan nye mestilah laki2 kan..
alaa,korang pown tau yang laki cepat bosan..
so,kepada pompuan2...
jgn wat teman lelaki anda bosan ngan perangai anda..
bosan ngan kerja..
ni bagi orang yang malas wat keje la..
die wat keje yang die xsuke..
bile kite wat sesuatu benda yang kite xsuke..
mesti kite cepat rase bosan..
adat la tu kan..
tapi ape2 pown..
bila kite wat benda yang mendatangkan faedah..
jangan la kite cepat bosan ye..
seperti bosan ngan belajar..
bosan mencari nafkah..
elak2 kan la ye..
tapi yang paling penting..
jangan bosan mencari allah..
jangan bosan membuat ibadah..
kerana itu paling penting dalam hidup..
untuk bekalan di akhirat.!!

Tuesday, June 23, 2009

hepi father's day...

disini aku nak ucakpkan selamat hari bapa kat ayah aku..
orang sayang kat yah aku..
walaupon die sebuk ngan keje..
die xpenah lupe nak luangkan mase ngan kitorang..
die sanggup je wat pape nak tengok kitorang berjaya..
terima kasih ye ayah..
sebab besarkan orang..
jaga orang..
amek berat pasal diri orang..
orang sayang kat ayah sangat2..
nak cakap depan2 malu sket..
jatuh la kemachoan orang nanti..
lepas sayang kat blog ni je la ye..
orang sentiasa sayangkan ayah..
terima kasih sebab selama ni bersusah payah unutk kitorang..
SELAMAT HARI BAPA!!!
love u so much!!

comeback!!

bapak bosan..
dok umah xde wat pape..
malam kuar melepak..
on9 pown jarang..
menghabiskan masa ngan member2..
lepk,konvoi,lepk,konvoi..
hahaha...
boring terlampau gi turun k.l..
itulah keje aku..
xde keje laen..
kalo malas turun k.l gi seremban..
boring seremban gi turun muar..
hahaha..
berjalan je keje aku..

Tuesday, June 2, 2009

KOnvoi RmR at telOk kemang








konvoi fever...
gambar xamek banyak..bateri abis..
hak3..

Friday, May 15, 2009

i'm home!!

hehe..aku dah sampai umah dah..
bosan siot dok umah..
time siang xde benda nak wat..
aku kalo dok umah jawabnye aku jadik burung antu la..
mane xnye..
asal siang je tido...
malam merayap..
tapi skang ni aku dah berubah sket..
hak3...aku kemas umah siot..
ntah setan mane merasuk aku..
mengemas umah lak..
tapi tengok la bape lame leh tahan..
aku target seminggu je..
lepas tu dah malas nak kemas umah..
wakakakakakakakakakak...
banyak lak function aku time cuti ni..
bertemu lagik!!

Sunday, May 10, 2009

saya sayang mama saya..

mama aku name die abesah binti ali..
mak aku seorang wanita yang baik..
walaupon kadang2 die asyik membebel..
tapi aku tetap sayang die..
aku tau die membebel sebab die sayang aku..
walaupon die selalu marah aku...
tapi aku tetap sayang die..
aku tau bile marah aku sayang die kat aku akan bertambah..
aku xpenah menyesal dapat mama camtu..
aku berbangga dapat mama camtu..
mama aku keje...
di gi keje pagi,balik sampai malam...
tapi die still leh wat bende yang patut perempuan buat..
mama saya seorang yang sangat berwibawa..
walaupon aku selalu menyusahkan die..
aku tau die xpenah kesah pown..
sebab dah jadik tanggung jawab die..
aku selalu wat aku menangis dulu..
aku xnak wat lagi bende2 camtu..
aku nak bahagiakan die..
aku nak bahagiakan mama ngan ayah aku..
diorang bersusah payah besarkan aku..
samapi aku BESAR camni..
aku sayang mereka..
aku sayang mama aku..
MAMA hepi mothers day...
i love u always...

mama

anda perlu membaca...sebesar mana pengorbanan anda kepada ibu anda....

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya.​.​.​.​.​.​.​.​

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

lagi sekali jadi...

huhu..
nak dijadikan cite..
aku pun malas nak cite banyak..
ari ni aku kemas2 umah ngan budak2 umah aku..
lepas je kemas2 umah,kitorang plan la nak gi titiwangsa..
semua pown siap2 r..
aku trus gi mandi..pakai baju,sarung sluar..
naek motor pais...huhu..menumpang je..
tapi aku yang bawak motor die...
dah sampai kat setapak tu,motor ok lagik..
huhu,k.l time petang2 kan jem..
so sronok r maen cilok...
time tu plak si leman ade..
raja cilok kat umah aku...
aku pon ajak r die maen cilok..
ngah sedap2 cilok,aku rase motor si pais macam melayangg..
aku dah susapek dah mmg ade yang xkene..
aku pown pergi kekiri..
bile berenti je,aku cek tayar dah pancit...
aduyai...pancit lagik..
naseb baek kedai motor dekat je..
xde rosak aloi bdak pais ni..
hak3...kalo x sian je die...
tukar tiub je dah rm12.
mahal gile,alasan die tiub tu malaysia nye.
patutnye barang malaysia lagi la murah...
siap je pasang sume..kitorang meneruskan perjalanan ke titiwangsa..
huhuh..ape lagik..
beromen la bdak ni antara lelaki dan lelaki..
dah kate kitorang xbawak pompuan kan..
hubungan sejenis r..
hahahahahahaha....
time balik tu lagik best..
aku meneruskan perjuangan cilok mencilok..
samapi lagik sket nak eksiden..
tapi bende tu dah biasa...
rilek saje bohhhh.....
malam ni MU lawan ngan city...
jom tengok sampe menang!!!

kejadian malam minggu

jam dah kol 2 pagi dah ni..
budak umah aku kuar gi minum kat a-malik..
port biasa r...
abih tu dah xtau nak watpe kan..
lepak situ je la..
aku xpegi pown..malas..
ngah letih...
bile dah letih tu aku pown baring r...
tengah2 baring..ngah terpikir awek..
rilek je mate gua dah stim...
time tu henset aku bunyi...
tengok no yang kluar,no si amir..
bdak umah aku...
die cakap tayar die meletup..
so,die mintak tolong la...
aku pown dah biasa jadik hero..
gi la siap2...bawak motor si daus...
legenda 110....
hak3..tu la motor aku slalu pakai gi kelas...
start je enjin motor,trus aku dengan laju terjah gi a-malik..
dalam perjalanan tu rase cuak gak r..
bukan cuak hantu,tapi cuak r roadblock..
sebab lampu xde motor tu..
kang xpasal2 kene saman lak..dwet aku gak melayang..
dah la loan mara xmasuk...
sampai je aku kat a-malik,aku tengok bdak2 ngah lepak minum..
aku pown sambar kerusi satu,lepak dok skali..
aku order la teh o suam,minuman fevret skang..
pahtu prot aku lak mintak makan..
naseb baek perut aku xmintak penyepak..
hak3..naya je nanti..balik bongkok jer..
hahahahaha....dah lapar tu aku order la roti canai...
dok berborak2..samapi kol 4lebih...
sambil tengok real madrid lawan ngan valencia..
1st half dah kene 2-0...
aku xtengok abis pown..xtau result betol baper..
setel makan ngan borak..kitorang gerak le balik...
si kecik bawak motor amir,amir naek ngan aku...
kitorang sume bawak motor perlahan la..
sebab kesiankan di kecik tu..bawak motor pancit..
kene jalan plahan2..kalo jalan laju mau tercabut tayar tu..
aku,yed ,hanis,arai,amir,ngan mie jebir dah jadik cam marshall dah..
buat2 tahan keta tengah jalan...dah macam orang gile dah..
hak3.... mane tak nye...dok bpusing2 tengah jalan..
macam orang xde lesen...
nak dekat2 sampai umah,si hanis ngan aku bantai berjoging...
aduyai..semput siot napas...
lari naek bukit...nak tercabut jantung..
hehehe...akhirnya sampai le jugak kat umah ngan selamat..
jawabnye,besok kitorang kerjakan motor si amir r..
hahahaha..rosak le motor die tu..
sabar ye...besok je..xlame pown....

hidup.lepas.exam.

kehidupan lepas exam..
lepas je exam..petang tu trus gerak gi maen futsal..
si hanis ade paper lagik tu besoknye..
tapi join trus..sebab dapat soalan bocor katenya,..
hak3...bagus btol si alias tu..
tapi apakan daya..
sem depan die xde..
hehehe...
besoknye gi maen futsal lagik..samapi ke ari sabtu..
iaitu ari ni..
hak3..
hidup untuk futsal..futsal untuk hidup??
mane satu betol???

Friday, May 8, 2009

rilek bohhh

meh rilek2 meh..
exam dah setel...
bleh score lah..
hak3..boleh ker??
persoalan yang selalu bermain difikiran..
hak3...
kalo boleh score baguslah..
tapi ade satu benda yang meng'spoil'kan rilek aku..
loan mara aku kene suspended...
bile tanye die kate die xtau nape..
perghh...aku sampai gi ofis tu..
menyusahkan orang btoll..
ade ke patut die kate pointer aku bawah dua..
xdpat de jeppp...
pelajar2 dean list cam aku ni die leh kate pointer bawah dua..
kerek gile ayat..padahal xpenah pown..
hahahaha....
camne lak nak berbelanja time cuti nih..
aduyai..
saket la badan kalo dwet xde...
camne ni bohhh!!!!

Tuesday, May 5, 2009

speed typing

40 perkataan

Speedtest



try tengokkk!!!

1 dah setel

1 paper dah abis..
tinggal lagik 2 je..
lepas ni merdeka kejap..
hilang tension ku ngan blaja...
hahaha...

Monday, April 27, 2009

video

hehehe..
roadblock besar2 kat tesco ampang..
cara efektif polis tahan mat rempit..
banyak gile roadblock..
aku rase dalam 8 roadblock kot..
bdak2 yang kene tahan sume padan muke..
aku dah cakap ade roadblock sebab aku nampak trak polis
lalu kat tempat gelap..
care diorang memang terbaik..
dah macam 2fast 2 furious tangkap bdak kete...
ko bayangkan sampai kete aku pon kene block...
hahahah.tapi gua rilek jer...
gu xwat salah,.....
lu sentuh gua..gua kasik hentam lu punya kapla..
wakakakkaa.....
pahtu aku leh round2 lak dalam tu tengok kejadian tu..
hahahahahah...
mmg terbaek function polis minggu ni...
hahahahaha.....

Thursday, April 23, 2009

Arsenal the Great...



arsenal terhebat..
kepada pasukan2 laen..
aku nasihatkan..
sila takut ngan arsenal ye..
YEAH!!!!!

BebaSS????

assignment dah setel...
lab dah antar....
tapi kemusykilan nye...
am i free????
walaupon assignment laplace dan fourier dah siap..
dah submit...
dan lab electronic dah antor...
final exam masih menuggu...
hahahah...
siap sedia la ye...
kasik gegar BMI...

Pro Evolution Soccer

kegilaan pelajar2 BMI yang menetap di mutiara gombak..
walaupun skang dah maen samapi pes9,
tapi aku letak pes 8 nye cover seba xjumpe pes 9 nyer..
kepada peminat2 pes yang berani..
sila cabar KAMI!!!!

Wednesday, April 22, 2009

Ingat lah...


ingat ye sume...
rokok membahayakan kesihatan..
kepada yang blom hisap rokok tu..
jangan isap tau..
kepada yang isap tu..
isap lagik..
baru macho..
hahahhaha....

Lab Report

lame gile xtulis blog..
nak citer sket pasal lab aku...
selepas bertungkus lumus aku ke kelas yang asyik2 postpone..
akhirnya aku berjaya menyiapkan lab aku..
hahahhaa...
dengan kesungguhan aku mengconstruct lab ala2 engineer yang hebat...
aku telah berjaya menyiapkan 2 lab dalam mase 2 jam je..
walaupon ade yang tiru gak..
hehehe...so,xde keje pape lagi..hanya assignment math jer..
laplace dah lepas...tinggal fourier series jer...
pahtu setel....
selamat!!!!!

Sunday, April 5, 2009

ulu yam...








setelah berperah otak selama 11minggu..
kitorang pown melepaskan tension kat ulu yamm..
very da best la..
hak3..
walaupon dah banyak kali pergi.
tapi kitorang still happy lagik..
setelah xcukup tido semalamnye...
hahahaha...