Friday, February 13, 2009

why!!

Benda ni dah lame gak r jadik... mase aku sem 2 kat BMI.. sedih gak citer ni.. cite die camni, ade satu ari ni.. kalo xsilap aku ari rabu,aku kuar gi umah pakcik topek..ade makan2.. sape xnak oi,org ajak makan.. aku ngan topek pon gi la umah pakcik die ni dalam kol 8... sampai2 sane je, diorang ngah menghidangkan kitorang nasik ayam madu.. pergh.. time tu lak prot aku dah lapor.. so tunggu mase untuk baham je r.. lepas setel makan,dok lah borak2 ngan pakcik topek ni.. die tanye,sem depan aku dok hostel lagik x.. aku pown cakap la xde.. then, topek mintak pakcik die carikn umah sewa yg murah.. pakcik die pown awrite je.. org mude lagik kan.. so kepala leh layan lagik r... dah bosan melepak,kitorang pown ngan care yg sopan mengundurkn diri pelan2.. rase2 dalam kol seploh lebih kot.. sebab pintu gate BMI tutp kol seblas... sengal tol BMI nih.. xbujang lansung.. hak3... sesampainye kitorang kat BMI,aku pon paring r kete aku kat luar..maklumlah,xde stiker keta.. nak bayar mahal.. aku pon port r kete aku kat blah hujung2 sket.. sebab belah depan dah penuh... lalu kitorang pown tinggalkn kete tu kesorangan...

Nak dijadikn citer,aku pown lepak2 kat hoastel,pahtu tido, bile dah pagi aku pon bangun r sebab kelas aku kol 8pagi besoknye... dengan semangat yg kental aku pon berlalu pergi ke kelas... mule2 kelas introduction to electronic.. kelas paling ngantuk.. lecture sku,si hisyam tu wat lawak xpenah menjadi.. budak2 gelakkn die sebab nak amek ati die je.. takut die nangis lak nanti.. hak3... lepasa bis kelas tu,aku pown pegi la ke second class aku.. kelas management for engineer.. maklumlah,nak jadik negineer.. kene lah pandai manage company nanti..
ngah syok2 belajar, aku dapat satu panggilan tepon... rupe2 dak miji kol aku.. si mij ni ketua gpk kat BMI nih... kalo xsilap aku r.. ntah pe pasal la die call aku... ngan suara cungap2 die, die tanye aku.. kete ko wira kan?? warne ijau kan?? plat MBD kan???
aku jawab le ye.. pahtu die cakap,SPOTRIM aku ilang.. mule2 aku xcaye r.. pahtu aku kuar kelas,trus gi tengok keta aku kat luar.. sampai je kat luar,nak pengsan gak aku tengok keaadan keta aku... empat2 tayar aku ilang... tergantung atas batu ngan jek.. perghh...
aku ngan sedih call ler bapak aku..cakap SPOTRIM aku ilang.. petang sket, bapak aku datang, bawak spotrim laen.. hmm,shial tol lahanat2 yg amek SPOTRIM aku tu... mau aku santau je.. tapi pikir balek,xyah r.. ade hikmah kot jadik camtu... -setel-


No comments:

Post a Comment